Solo 4

v.a. €5995

Over de Solo 4

De Solo scootmobiel met vier wielen is gemaakt door  een Nederlandse fabrikant en speciaal ontwikkeld voor gebruik op de Nederlandse wegen. Met een maximumsnelheid van 19 km/u en een bereik tot wel 70 km zijn is de Solo super om een lange rit mee te maken. Voor deze lange ritten is het dan extra comfortabel dat de Solo standaard over cruise control beschikt. Hiernaast is de Solo erg koersvast hierdoor blijft de scootmobiel ook stabiel bij hogere snelheden. Maar ook tijdens kortere ritten of gebruik binnenshuis kunt u met de Solo goed uit de voeten, de Solo heeft namelijke een zeer kleine draaicirkel en is hierdoor uitermate wendbaar. Wat betreft de veiligheid heeft de Solo een noodstop en ook kunt u de rem en optrek snelheid afstellen naar eigen behoefte. Ook de Solo beschikt over automatische snelheidsreductie waardoor de scootmobiel automatisch afremt bij het nemen van bochten.

De Captain seat en ruime beenruimte van de Solo zorgen ervoor dat u uiterst comfortabel zit op de scootmobiel. Hierbij zijn de arm en rugleuning te verstellen en ook heeft de stoel een lumbaal die door middel van een handpomp harder of zachter kan worden afgesteld. Dit zorgt voor optimale ondersteuning van de rug. Doordat de stoel ook nog een individueel veringssysteem heeft is de Solo uitermate geschikt voor mensen met rugklachten.

Waarom de rating

8,4

De Solo is een echte alleskunner. Door zijn hoge topsnelheid verre bereik en cruise control ideaal voor lange afstanden. Maar door zijn wendbaarheid ook rondom en in het huis erg goed te gebruiken.

Beschikbaar in de volgende winkels

Reviews

  1. maarten

    Een fijne Nederlandse scootmobiel waar ik weinig op aan kan merken, wellicht een iets zachtere prijs!

    Prijs: 3/5
    Service: 5/5
    Kwaliteit: 5/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 5/5
  2. Pieterje

    Mijn Solo 4 vraagt best veel gewenning (geen remmen bv) en die beloofde 18 kph is alleen veilig te doen op galdde asfaltwegen. Klinkerweg of kaseien zijn met de snelheid levensgevaarlijk: er zit geen demping op de vering.
    Omdat het gewicht vooral op de achteras ligt (bestuurer, accu’s en moter en versnellingsbak), is het net een oude Kever: je moet ballast meenemen op de vooras.. of een stuurdemper erop zetten. OOk de gashendel loppt veel te licht. Voordat je het weet vlieg je tegen de muur van je berging. Hmmm… dat moet echter beter kunnen voro bijna 7.200 euro’s.

    Pluspunt is de vrijloop… goede vonst. Je kunt beter mbv de vrijloop hem wegzetten. Blijft de voorkant heel. En de terkkracht verraste me postief. Jammer is dat het dashboard niet waterdicht s. Buitenstaan (overnachten) mag niet. het is geen slecht product en als mar genoeg mensen zeggen dat het de Rolls Roys is, dan zou je dat bijna geloven. Nou, qua prijs is ie dat zeker.
    Voordat geldt heb je een jonge Brommobiel en dan zit je droger en je bent sneller. Allen de Spar in kom je niet.
    met de Solo4 ook niet. Draaicirkel is aangenaam klein maar daar heb je geen fluit aan. Midenscheeps ga je de rekken bij de kleinere supermartkten torpoderen. Je met sturen zoals bij een bus of vrachtwagen: vierkantig (heel ruime bochten maken en beetje hoekig sturen)…

    Mijn advies: ga je ermee naar de buurt Spar, kies de 3 wieler. En leg balalst in het mandje. wat meer druk op de vooras helpt.

    Prijs: 1/5
    Service: 4/5
    Kwaliteit: 3/5
    Gebruiksvriendelijkheid: 2/5

Plaats een review

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Jouw beoordeling

Prijs:

Service:

Kwaliteit:

Gebruiksvriendelijkheid:

Rating

8.4 Geweldig!

Specificaties

  • Top snelheid: 19 km/h
  • Garantie: 2 jaar
  • Draaicirkel: 167 cm
  • Draagvermogen: 160 kg
  • Opvouwbaar: Nee
  • Actieradius: 70 km
  • Afmetingen (L x B): 140 x 64 cm

Voordelen

  • Ontworpen voor Nederland
  • Actieradius
  • Wendbaar
  • Automatische snelheidsreductie
  • Cruise control
  • Zitcomfort

Nadelen

  • Ontbreken hoofdsteun